Csomagolási trendek 2025-ben

Szeretnéd tudni, hogy milyen csomagolási trendek várhatóak 2025-ben? Érdekel, hogy mivel veheted le a vásárlóidat a lábukról? Esetleg jó lenne tudni, hogy hogyan kerülhetsz lépéselőnybe a konkurenciával szemben? Ebben a blogban összegyűjtöttük Neked azokat a bombabiztos praktikákat, amelyeket szem előtt tartva garantáltan sikerül elvarázsolnod a potenciális ügyfeleket.

Az első, és talán legfontosabb tanácsunk, hogy (ha eddig nem tetted) olvasd el ezt a blogunkat az év színéről, és próbálj azonosulni a hozzá társított értékekkel. Idén ugyanis ez a puha, meleg, habos forrócsoki-árnyalat hatja át az emberek lelkét, valamint a művészeti, lakberendezési vagy öltözködési trendeket, ezért célszerű a vállalati arculat elemeibe is meghívni. Most pedig lássuk, hogy milyen szempontokra kell figyelned a megfelelő tónus kiválasztása mellett 2025-ben.

Fenntarthatóság

A környezetbarát csomagolások használatával azt közvetíted a vásárlóid felé, hogy a vállalkozásod felelősségteljesen kiveszi a részét a fenntarthatóság mellett vívott küzdelemből.

Azt kommunikálod, hogy a környezetvédelem fontos a számotokra, ezzel pedig a hasonlóan tudatos vásárlók szívesen azonosulnak majd, így mélyül a bizalmuk és az elköteleződésük mind a céges filozófiád mind pedig a termékeid irányába (vagyis később is szívesen vásárolnak majd nálatok).

A Térkitöltőanyag.hu oldalán számos fenntartható megoldás közül választhatsz. Kisebb méretű, könnyebb termékek mellé szívesen ajánljuk a fagyapotot, vagy akár a különböző, vidám színekben kapható kreppelt térkitöltő papírt. Nagyobb, súlyosabb dobozokba (például műszaki cikkekhez) pedig a szintén környezetbarát PAPERPlus, Track, esetleg PAPERBubble vagy Chevron Shooter térkitöltő papírokat szoktuk javasolni. Sőt, már akár 100 % recycle alapanyagú, újrahasznosítható AIRPlus fóliát is rendelhetsz (de örömmel segítünk a választásban, ha kérdésed merül fel).

Társadalmi felelősségvállalás

Ne légy rest kiválasztani egy jó ügyet és teljes vállszélességgel odaállni mellé. Lehet ez a beteg gyermekek, a hontalanok, a hátrányos helyzetű családok megsegítése, de akár választhatsz egy állatmenhelyet is együttműködő partnerként. Ezután csak egy kis kreativitás kell ahhoz, hogy kigondold, miként kommunikáld ezt a marketing során (weboldalon, közösségi oldalakon, különféle kampányokban vagy akár szórólapok formájában a vásárlók számára kipostázott csomagokban…)

Látványelemek és megjelenés

A választott színek mellett nagyon fontosak a formák is. A minimalista, letisztult megoldásokkal idén sem lőhetsz mellé, de ezek mellett visszajönnek a divatba a nosztalgikus, vintage, retro elemek is. Keress rá az 1920-as évek kifinomult arc déco stílusára, és bátran meríts ihletet belőle! Használj geometriai mintákat vagy történelmi-, esetleg kulturális motívumokat (persze, csak ha úgy érzed, hogy ezek illeszkednek a cégfilozófiádhoz és a termékeidhez).

Üzenetek és kommunikáció

2025-ben a kommunikáció terén is érdemes az egyszerűségre törekedni. Ahelyett, hogy hosszú, háromsoros, barokkos körmondatokban megfogalmazott, minimum középhaladó szintű logikai fejtörőkkel szórakoztatnád a közönséged, inkább törekedj a könnyen dekódolható, azonnal megérhető és gyorsan megjegyezhető üzenetek átadására. Vagyis ilyen mondatokkal inkább ne operálj 😉 Fő az egyszerűség.

Ebben a világban mindenki rohan és mindenki lassulni vágyik. Mindenki bonyolult, noha őszinteséget vár. Sminkelünk és filterezünk, pedig semmi sem varázsol el jobban a természetesnél. Hiányzik nekünk az otthon, a kapcsolódás, a kötődés. Hiányzik az, ami érdek nélkül szép és hiányzik önmagunk. Légy bátor és foglalj állást a valóságos, szolid értékek mellett, úgy biztosan sikerül megteremtened a saját (csomagolási) stílusod.