Blogunkban rendszeresen foglalkozunk a környezetvédelem és a fenntartható gazdaság kérdésével, mert szeretnénk elhozni Nektek a legfrissebb híreket ebben a témában. Ezek az írások persze sosem nélkülözik a személyes véleményünket, állásfoglalásunkat (bár meg kell hagyni, nem is az a céljuk). Tavaly decemberben például maximális pontszámmal jutalmaztuk a Lush csomagolásmentes innovációját – a szemfényvesztés skáláján. Talán pont ezért érezzük most fontosnak, hogy bemutassuk Nektek Jonna Breitenhuber valóban #ZEROWASTE megoldását a kozmetikai termékek műanyag csomagolásának problémájára.
Elöljáróban nézzünk meg néhány elgondolkodtató statisztikai adatot. Egy átlagos ember évente 11 flakon tusfürdőt és 10 flakon sampont használ el, ami összesen fejenként 75 kg műanyag hulladékkal terheli Földünket. Ráadásul a flakon teljes lebomlása 500 évig tart, ami érezhetően nincs arányban a használati idejével.
Erre a globális dilemmára keresett választ Jonna Breitenhuber (egy fiatal, berlini tervező), míg végül megalkotta a Soapbottle-t, azaz, szó szerinti fordításban a szappanflakont. A termék sajátossága, hogy a tusfürdő flakonja teljesen organikus eredetű, biológiai úton lebomló szappanból készül.
Ezzel Jonnának sikerült megvalósítania azt, amire a Lush csupán szánalmas próbálkozást tett: a termék maga lett a csomagolás.
Környezetkímélő, trendi és gazdaságos
A flakon további előnye, hogy a használat során vízzel érintkezve folyamatosan oldódik, és ha kifogy belőle a tusfürdő, akkor kézmosó szappanként, mosószerként, vagy más tisztítószerként használható; a rajta lévő apró fémzár pedig újrahasznosítható, tehát egyáltalán nem keletkezik hulladék. A tervező a felhasználói élményre is különös figyelmet fordított; a tusfürdőt különböző, gyümölcsillatú változatokban (többek közt narancs, málna, grapefruit, áfonya) vásárolhatjuk meg.
A tervező további munkái
Jonna Breitenhuber weboldalára látogatva találkozhatunk a többi munkájával is. A több ízben is díjazott tervezőnő a szappanflakon mellett kerámia alapanyagú kerti grillt, asztali-, álló- és fali lámpákat, valamint bevásárlókocsivá alakítható hátizsákot és egyedi, buborékos vázát is álmodott – környezettudatos vásárlói legnagyobb örömére. Ráadásul, ennek a vázának az elkészítéséhez sablonként térkitöltő fóliát használ!
A termékekre jellemző modern, letisztult, minimalista stílus különben tökéletes összhangban van a weboldal arculatával, és vizuálisan is megjeleníti a brand legfontosabb üzenetét: a kevesebb több, az egyszerűbb szebb, a pazarlás pedig felesleges és káros.
Nagyon szimpatikus nekünk a szappanflakonba zárt tusfürdő, és bízunk benne, hogy hazánkban is mielőbb elérhető lesz!