A 3 leggyakoribb hiba a csomagolásban

Tudod, melyik az a három szarvashiba, amit a webáruházak leggyakrabban elkövetnek a vásárlóik – és önmaguk ellen? Három hiba a csomagolásban, az e-kereskedelmi ellátási láncban, ami egy kis odafigyeléssel nagyon könnyen elkerülhető lenne. Ha ezekre odafigyelsz, és tudatosan alakítod a stratégiádat, akkor behozhatatlan előnyre tehetsz szert a versenytársakkal szemben. És egyik sem túl nagy ördöngösség…

Néhány héttel ezelőtt részletesen írtunk arról, hogy mit vár el a vásárló egy adott termék csomagolásától. Röviden összefoglalva: legyen praktikus, informatív, biztosítson megfelelő védelmet a megrendelt árucikknek, és legyen élmény kibontani. Olyannyira igaz ez, hogy egy nemrég készült kutatás számokkal is igazolta.

– Az esetek 30-50%-ában a fogyasztó nem rendel többet egy webáruháztól, ha az áru egyszer sérülten érkezik.

– Jelenleg az online vásárolt termékek 20-30%-át küldik vissza azért, mert a szállítás során megrongálódik.

– Az internetes vásárlók több mint 30%-a valamilyen szempontból elégedetlen a csomagolással.

Intelligens csomagolás

Nem, ez nem a Netflix jövőben játszódó scifi-sorozata, amelyben az öntudatra ébredt kartondaraboló bedarálja a világot. Ez pusztán annyit jelent, hogy okosan választjuk meg a termékünkhöz a hozzáillő csomagoló- és térkitöltő anyagot, ezzel elkerülve a leggyakoribb hibákat…

Legjellemzőbb hibák a csomagolásban

1. Túl sok csomagoló- vagy térkitöltő anyag

Egy pár fülbevalót teljesen felesleges méterszer méteres papírdobozba helyezni, és színültig nyomni térkitöltő habbal. Érthető, ha szeretnéd megóvni az értékes, törékeny terméket az esetleges sérüléstől, de annak hidd el, nem ez a legjobb, legelegánsabb és legbiztonságosabb módja. Ráadásul így a csomag szállítási díja is az egekbe szökhet. Válassz inkább a termékedhez illő térkitöltőt, ami kis mennyiségben is teljes védelmet biztosít. Ha nincs konkrét elképzelésed, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk megtalálni a legoptimálisabb és legtakarékosabb megoldást!

2. A csomagolás nem tükrözi a termék értékeit

Tegyük fel, hogy mindenmentes, kézműves lekvár készítésével foglalkozol.  Szerinted hogyan festene egy ilyen prémium minőségű, organikus termék hagyományos pukifóliával körbetekerve?  Hervasztó látvány lehet, ugye? Mennyivel csinosabb lenne az a lekvár mondjuk finom, légies, természetes fagyapottal bélelt dobozkában! Nagyon fontos tehát, hogy olyan csomagoló- és térkitöltő anyagot válassz, ami szinkronban van a vállalkozásod és a terméked értékeivel; ezzel is erősítheted a vásárlóid márkahűségét.

3. Lehetetlen kibontani a terméket a csomagolásból

A termékvédelem nem azt jelenti, hogy egy egész guriga ragszalaggal körbetekered a dobozt, vagy úgy csomagolsz, hogy a vásárlódnak lángvágó és szekerce kell a kibontásához. Fontos, hogy a termék kibontása élményt nyújtson; megerősítse a vásárlási döntést, ezt pedig számos különböző eszközzel elérheted. Amellett, hogy kiválasztod a legmegfelelőbb csomagoló- és térkitöltő anyagot, ügyelj a csomagolás (mint hulladék) kezelésére is. Például ma már a legtöbb ember szelektíven gyűjti a szemetet, számukra nagy segítség, ha a papírdobozhoz papír ragasztószalagot használsz (így nem kell letépnie, és külön kukába helyeznie). A csomagolás legyen továbbá könnyen nyitható (adott esetben könnyen zárható, visszaküldhető), és bátran engedd el a kreativitásod; játssz a formákkal, a színekkel, tedd megjegyezhetővé, szerethetővé, egyedivé a designt! Hidd el, a befektetett munka hamar meghozza gyümölcsét!