Felelősségvállalás a multik világában

Talán szinte nincs is olyan ember a világon, aki ne lenne képben olyan hatalmas világmárkákkal, mint az Apple, az IKEA, vagy éppen a BMW. Azt viszont aránylag kevesen tudják, hogy ezeknek a vállalatoknak nem csak a hipermodern elektronikai eszközökért, biztonságos és formatervezett gépjárművekért, vagy a filléres ám strapabíró komódért lehetünk hálásak. Ugyanis ezek a multik nem csak kutatásra, fejlesztésre költenek, hanem fontos szerepet vállalnak a fenntarthatóság megteremtésében és a rászorulók támogatásában is. E heti blogunkban 6 olyan céget mutatunk be Nektek, amelyeknek fontos a társadalmi felelősségvállalás.

Apple

Az Apple a „Kérj kevesebbet a bolygótól” misszió keretein belül ösztönzi követőit a megújuló energiák használatára; teszik mindezt abszolút hitelesen, hiszen jelenleg a termékeik csomagolása 99%-ban újrahasznosított papírból készül, a gyártás során pedig csaknem teljes mértékben víz-, nap-, és szélenergiát használnak.

Walt Disney

Kedvenc hercegnőink szülőatyjának cége 2017-ben több mint 348 millió eurót adományozott a rászoruló gyermekek családjának. Ezt megelőzően, 2012-ben pedig elindították az úgynevezett VouluntEARS projektet, és önkéntes munkával kezdték segíteni a periféria jutott embereket. Az elmúlt 8 évben a cég alkalmazottai összesen 3,4 millió óra karitatív tevékenységet jegyeznek.

BMW

Az autógyártás császára a társadalmi béke és a stabil gazdasági fejlődés előmozdítása mellett tette le a névjegyét. Rendszeresen támogatják a jövő mérnökeinek magas színvonalú szakmai képzését. Emellett igyekeznek megteremteni a kevésbé fejlett országokban is a megfelelő oktatás lehetőségét.

Starbucks

Bár a sötétzöldek igen lelkesen köszörülik a nyelvüket a Starbuckson az eldobható műanyagpohár miatt, a cégnek ez nem szegi kedvét a jótékonykodásban. Különös figyelmet szentelnek a kávéfák ültetésére, és az új, környezetbarát mezőgazdasági technológiák meghonosítására. Mindemellett törekednek rá, hogy munkalehetőséget biztosítsanak azon társadalmi rétegek számára, akiknek kevesebb lehetősége van elhelyezkedni (ilyenek például a menekültek és a veteránok).

IKEA

Az IKEA saját alapítványt tart fenn, melynek elsődleges célja, hogy megfelelő oktatással, egészségügyi ellátással, és munkahelyteremtéssel segítse a rászoruló közösségeket. Ennek fényében például 2015-ben 30,8 millió eurót gyűjtöttek össze az ENSZ egyik szervezete, az UNHCR számára, hogy megújuló energiával láthassák el a menekülttáborok lakóit.

Storopack

Rendkívül nagyra becsült partnerünket, a Storopackot nem pusztán a teljes biztonságot nyújtó, elnyűhetetlen térkitöltőanyagokért kedveljük. Legfontosabb vállalati értékeik között ugyanis a környezetvédelem és a fenntartható gazdaság is kiemelt helyen áll. 2019-ben, a ChemCycling projekt égisze alatt környezetbarát védőcsomagolást fejlesztettek. Nem sokkal ezelőtt rukkoltak elő az 50%-ban szárított fűből készült papír térkitöltőanyaggal (PAPERplus® Classic Grass). Illetve, az évek óta tartó, hathatós támogatásról sem feledkezhetünk meg, amit a Big Blue Ocean Cleanup-nak nyújtanak.

Amellett, hogy elismerő bólintással vesszük tudomásul a nagy cégek törekvéseit, tanulhatunk is ám tőlük. Ha szeretnénk karitatív tevékenységbe kezdeni, nem feltétlenül kell azonnal milliós nagyságrendű befektetésben gondolkodnunk; bármilyen apró lépés megteszi (a Kálvin téren álló virágbolt például 10% kedvezménnyel honorálja, ha a vásárló nem kér csomagolást). A kulcs, mint mindig, az elhatározás és a kreatív megvalósítás. Aki látta a Pillangóhatás című zseniális filmet, az pontosan tudja: a legkisebb tett is képes akár országokon, földrészeken átívelő hatalmas változást indítani.