Képzeld el a parttalan világmindenséget. Ahogy a végtelen és hatalmas esti égbolt a szemed előtt beleolvad az óceán vizébe. Ahogy a föld és az ég egybeforr. Éld át a béke, a megnyugvás érzését, hiszen Te magad is ennek a folyvást örvénylő, tiszta és korlátlan univerzumnak az egyik sejtje; a része vagy. Milyen érzés? Olyan lágy, olyan harmonikus, olyan… kék.
Képzeld el a parttalan világmindenséget. Ahogy a végtelen és hatalmas esti égbolt a szemed előtt beleolvad az óceán vizébe. Ahogy a föld és az ég egybeforr. Éld át a béke, a megnyugvás érzését, hiszen Te magad is ennek a folyvást örvénylő, tiszta és korlátlan univerzumnak az egyik sejtje; a része vagy. Milyen érzés? Olyan lágy, olyan harmonikus, olyan… kék.
Hopp, eltűnt a golyóstoll a kezedből, tégely nélkül szétfolyt a kézkrém, elpárolgott a telefonod fülhallgatója. Tócsaként áll az asztalodon a palack nélkül maradt ásványvíz. Hallod, ahogy a konyhaszekrényből szemenként potyog ki a só; a mosogatószer a lefolyóba csepeg; a vízforraló készülékből csupán egy fűtőszál maradt, a paradicsomok csomagolás nélkül meztelenkednek a pulton, a padlóra csurgott tejfölt boldogan lefetyeli a macskád, és… Mi volt ez a zaj? A cserepes növények földlabdái landoltak épp a padlón. Mehetsz porszívózni – konstatálod, de nem találod a porszívót sem…
Minden bizonnyal ezért is választotta a Pantone az idei év színének a Classic blue (Pantone 19-4052) árnyalatot. Érdekes íve van különben a választott színeknek, két éve a lázadó, önmegvalósító és féktelen ultraibolya volt. Azt követte a bensőséges, gyengéden simogató, természetes, ártatlanul pulzáló living corall, most pedig a makulátlan, becsületes, magabiztos és önazonos kobaltkék van soron.
A Pantone aktuális választása minden évben a világban zajló kulturális, társadalmi változásokra, mechanizmusokra, problémákra reflektál. A Classic blue azt üzeni: eljött az idő, hogy lassíts és foglalkozz magaddal! Tedd le az alapokat, amire építhetsz, légy stabil, légy kerek egész.
A természetben egyébként nem pusztán az éjjeli égbolt és az élővizek viselik büszkén ezt a csodálatos árnyalatot. Gondolj csak az áfonyára, és más kék gyümölcsökre, ételekre. Tudtad, hogy ezeknek gyulladáscsökkentő hatása van?
Végezetül lássunk néhány érdekességet a kék színről
- Az egyetlen madár, amely látja a kék színt, az a bagoly.
- Kék környezetben mérhetően nő az emberek hatékonysága.
- A kék szín csökkenti az étvágyat.
- A szúnyogok a kék színhez vonzódnak leginkább.
- Pozitív hatásai miatt számos nagy márka használja a logójában is, például a Facebook, a Ford, a Dell, a Reebok, a Skype, az Oral-B, vagy a Microsoft.
Persze nem arra célzunk, hogy a fentiek szellemében terveztesd át kékre a logódat, de ha gondolod, az idei trendhez igazodva használj kék színű térkitöltőanyagot a csomagolás során. Például dekor kreppelt térkitöltő papírt, vagy Airplus térkitöltő fóliát. Az Airplus újrahasznosított fóliából készült térkitöltője amellett, hogy pontosan a Pantone Classic blue árnyalatát viseli, a környezetet is kíméli, így ezzel biztosan szerzel néhány jó pontot a vásárlóidnál!