Nyomdai marketingeszközök- Melyiket válaszd, és melyiket ne?

Nyomdai marketingeszközök-  Melyiket válaszd, és melyiket ne?
A nyomtatott marketinganyagok skálája csaknem végtelen. Ide sorolunk minden olyan használati eszközt és dísztárgyat, ami cégünk arculatához illeszkedő grafikával segíti a brandépítést, és vásárlásra ösztönzi az érdeklődőket. Hopp, milyen csecse kis definíciót kerekítettem mindjárt a bejegyzés elejére! Na, de lássuk, hogy pontosan melyek is ezek, melyik milyen csapdát, buktatót rejt, és mikor, mit válasszunk ahhoz, hogy véletlenül se visszafelé süljön el a marketingágyú.

Névjegykártya

Alap. Egyszerűen képtelen kitrappolni a divatból, még napjainkban is, amikor egyre nagyobb teret hódítanak az elektronikus anyagok. Tehát, annak ellenére, hogy már mindenki tárcája (tied is, enyém is, övé is) úgy duzzad a névjegykártyáktól, mint a jóllakott kisgyerek a nagymama asztalánál – a névjegy nélkülözhetetlen. Ha elmész egy hivatalos megbeszélésre, vagy ha előre nem tervezett üzleti jellegű tereferében találod magad, nos, akkor mégsem írhatod a másik tenyerére a telefonszámod. A névjegykártyád Te magad vagy, ezért fontos, hogy amellett, hogy tükrözi a céges design-t, a sajátodnak is érezd, és alkalmasint büszkén nyújtsd át. Vihetsz bele persze némi humort és fantáziát (nyílászárókkal foglalkozó vállalkozóként, esetleg lehet áttetsző műanyag), de ha nem érzed az ihletet, akkor nem muszáj cifrázni. Általában a kevesebb több, és a letisztult eleganciával nem nyúlhatsz mellé. Névjegykártya igen.



Levélpapír

Ma már többnyire elektronikus levélváltásokat bonyolítunk, de (és ez egy fontos DE)… Biztosan Te is szoktál árajánlatot küldeni akár e-mailben, akár postán, vagy lehet, hogy beleegyező nyilatkozatokat, regisztrációs lapokat is íratsz/ írsz. Az ilyen esetekben, hidd el, sok múlik a külcsínen. Egy olyan cégről, aminek az ajánlatát szépen logózott PDF dokumentumban kapjuk, sokkal elegánsabb kép jelenik meg a fejünkben, és önkéntelenül is levonjuk a következtetést, hogy bizonyára a munkájára is pont ilyen igényes. Levélpapír igen.



Dosszié

Csak, ha azzal bünteted az ügyfeleid, hogy temérdek nyomtatványt sózol rájuk, viszont akkor meg: miért követed el ezt ellenük? Vannak persze kivételek, amikor a fontosabb dokumentumokat kinyomtatjuk, aláírjuk (ilyenek lehetnek például a zárójelentések), de a legtöbb esetben a papíralapú irat teljesen felesleges (környezetvédelmi szempontból pedig kifejezetten káros). Dosszié nem.


Pendrive

A legtöbb doksit eleketronikus formában is átadhatod, ami (lássuk be) sokkal modernebb, korszerűbb és praktikusabb, mint kéretlen papírtömeget dugni az ügyfél hóna alá. És még a környezetet is kíméled vele. Arról nem is beszélve, hogy a pendrive-ra nem csak szöveges dokumentumot, hanem diabemutatót, rövid marketingfilmet (akár animációt) is tehetsz. Egy pendrive a mindennapokban is hasznos az ügyfeleidnek; ha megnyerő grafikát választasz, akkor szívesen használja majd a mindennapok során is az eszközt, amivel sétáló reklámbabává válik. Ha pedig ódzkodsz a költségektől, akkor építsd be ügyesen a szolgáltatás díjába. A pendrive nagytestvére különben a powerbank, ami szintén hasznos cucc, és egészen biztosan nem végzi a szemetesben. Pendrive, powerbank és környezetvédelem igen.


Matrica

1, Ha osztogatod Háááát… Először azt gondold végig, hogy ha Te kapnál egyet, akkor kiragasztanád-e valahova, illetve, hogy hova… A rendezvényeken osztogatott matricák sorsa sajnos többnyire előre megjósolható, hacsak nincs a családban egy gyerkőc, aki akkurátusan az ágy lábára ragasztgatja őket. Ez esetben a céged logója ott fog díszelegni Mici mackó és a Jégvarázs szereplői között. Matrica nem.

2, Ha Te használod dobozokon, dokumentumokon, csomagolópapíron, akkor egy jól koreografált matrica hatalmas siker lehet, csak meg kell fogalmaznod egy állandó üzenetet, ki kell találnod egy forma- és színvilágot, ami azonnal belopja magát a címzett szívébe. Matrica igen.


Ragasztószalag

Beütöttem a Google-be, mert kíváncsi voltam, hogy mi az aktuális álláspont a ragasztószalagot illetően. Olyanokat olvastam, hogy „legjobban teljesítő, legolcsóbb reklámfelület”. Nem, 50 évvel ezelőtt sem. „Külső felületeken bátran használják!” Ne, vagyis gondolkodás nélkül semmiképp. Képzeld el, hogy édesanyaként a netről rendelsz ajándékot a csemetédnek karácsonyra, ami meg is érkezik egy játéknagyker logójával ékesített ragszalaggal áttekert dobozban. Oda a Jézuska-mítosz. Vagy ha saját magad leped meg valami felnőtteknek szánt huncutsággal, és a doboz a munkahelyed recepcióján landol Love Yourself Sex Shopos csomagolásban.


Van azonban egy érvünk az egyébként elavult logózott ragasztószalag mellett, az pedig a termékvédelem. Az egyedi designnal ellátott szalaggal lezárt csomagot a statisztikák szerint csupán az esetek 2%-ában bontogatják illetéktelen kezek, hiszen gyakorlatilag képtelenség úgy visszazárni, hogy utólag ne lehessen észrevenni rajta a sérülést.


A jól megválasztott reklámhordozó titka, hogy mindig gondold végig a funkcióját, és hogy mi a célja, mi az üzenete, kinek szól, és mit vársz tőle. Ne válassz valamit csak azért, mert jópofa. Légy megfontolt és tudatos, esetleg térképezd fel a konkurenciát, és gyűjts ötleteket. Olvasd el a pecsétről megjelent korábbi cikkünket, lehet, hogy épp az lesz a Számodra legoptimálisabb marketingeszköz.

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..