Filléres marketingeszköz, ami a Te fegyvertáradból sem hiányozhat

És nem csak hogy nem drága, de praktikus, könnyen beszerezhető, személyre szabható, egyéni –, vagy épp szezonális igények szerint alakítható, jópofa, egyedi, hasznos, és egy kis kreativitással a brandépítés alappillére válhat belőle. A felhasználás területe pedig gyakorlatilag határtalan…Mi az?

Nevetni fogsz: a pecsét

Most bólintasz, hiszen Neked is van. Rajta áll a céged neve, címe, adószáma; egyéb esetben, illetve magas szintű kollegiális bizalom esetén az aláírásod. De gondoltál már rá, hogy marketingeszközként használd? Íme, néhány érv, ami a pecsét mellett szól:

 Könnyedén cserélgetheted benne a párnát, így mindig aktuális üzenetet hordoz. Például, ha virágboltod van, májusban csináltathatsz „Boldog Anyák Napját kívánunk!”, vagy „Anyák Napja alkalmából szeretettel köszöntünk minden Édesanyát” feliratú bélyegzőt, és egy mozdulattal rányomhatod ezt a kedves üzenetet az amúgy unalmas, jellegtelen, egyszínű selyempapírra. A szöveg alá bátran tetesd rá a bélyegződre a logód is. A vállalkozásod szlogenjét, jelmondatát is feltüntetheted a pecséten, így még cserélgetni sem kell a párnákat; addig használhatod (akár hosszú éveken keresztül is), amíg a szlogen nem változik.

Felhívhatod a vásárlóid figyelmét egy különleges kedvezményre, akcióra; tájékoztathatod őket egy jelenlegi ajánlatról, vagy akár kuponkódot is pecsételhetsz a dobozra, amit a webshopodban válthatnak be. (Erre kiválóan alkalmas a dátumbélyegző, amivel akár az összes megrendelőnek egyedi kódot adhatsz. Remarketing szempontból célszerű adminisztrálnod, hogy kinek milyen kódot küldtél, hogy nyomon követhesd a későbbi vásárlásokat is.)

Speciális ápolást igénylő (például minőségi anyagból készült, kézműves ruhaneműk) esetén a termék dobozára pecsételheted a termék összetételét, az anyag(ok) megnevezését, és hogy hogyan érdemes tisztítani, mosni, ápolni, kezelni. Arra is felhívhatod a szállító, vagy a vásárló figyelmét, hogy az áru törékeny.

Kedves gesztus továbbá, ha egyszerűen csak annyit írsz: „Köszönjük a vásárlást! Kívánjuk, hogy viseld egészséggel/ leld örömöd benne, stb…” Biztosan jó érzéseket kelt a vásárlódban egy ilyen parányi figyelmesség.

Hova pecsételjek?

A dobozra, vagy a táskára, amibe a terméket csomagolod. Sokkal költséghatékonyabb, mint a doboznyomtatás, és szabadon dönthetsz, hogy ellátod a csomagolóanyagot a pecséttel, vagy nem… Hidd el, ez is fontos szempont, hiszen ha a megrendelő esetleg diszkréciót kér (mondjuk, játékot rendel a gyerkőcnek, vagy 18-as karikás termékkel lepi meg a kedvesét), akkor sem kell aggódnod: a logózott doboz nem fogja elárulni sem a feladót, sem a doboz tartalmát. Pecsételhetsz különben függőcímkére, vagy levélpapírra, borítékra is.

Az egyedi termékcsomagolás mellett napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend a szállítódoboz belsejének dekorációja. Világszerte több és több vállalat ügyel rá, hogy a dobozbelsőt is felöltöztesse, egyedivé varázsolja, ezzel is fokozva a vásárló/ címzett számára a vásárlást, a meglepetés élményét. Nekünk pedig természetesen erre is van egy remek ötletünk. A több színben kapható dekor kreppelt térkitöltő papír amellett, 100%-ban környezetbarát, óvja a terméked a szállítás során, és segít egy kis vidámságot csempészni a doboz belsejébe.