Esztétikus legyen a csomagolás vagy inkább biztonságos? Feláldozhatjuk-e az esztétikumot a biztonság oltárán? Vigyázz, a kérdés becsapós, a helyes válasz ugyanis úgy szól, hogy egy jól megválasztott csomagolás egyszerre esztétikus és biztonságos is, kompromisszumok nélkül. Ehhez pedig nem kell más, mint egy jól megválasztott csomagoló- és térkitöltő anyag, meg persze némi kreativitás.
Mit jelent a kicsomagolás-élmény?
Képzeld el, hogy a vásárlód (nevezzük Zsuzsinak) megrendeli a terméked a webáruházadból. Várj, ennyire ne is szaladjunk előre, inkább azt képzeld el, hogy Zsuzsinak szüksége van valamire (legyen ez a valami most egy olvasólámpa). Végigböngészi a különböző webáruházak kínálatát, megnézi az árakat, majd hosszas mérlegelés után a Te terméked mellett dönt.
Beteszi a virtuális kosárba, megadja az adatait, lenyomja az entert, és máris megkezdődik a várakozás. Először egy visszaigazoló e-mailt kap (szuper, már ennek is örül, hiszen ezzel is közelebb érzi magát a vágyott olvasólámpához).
Másnap újra jön egy levél: Kedves Zsuzsi! Az általad választott terméket átadtuk a futárszolgálatnak, a szállítás várható ideje… Nagyszerű, már tudja, mikor érkezik a futár! Elérkezik a szállítás napja, peregnek az órák, megszólal a csengő, és Zsuzsi végre átveszi az olvasólámpát. Átveszi és bontogatni kezdi.
Pont mint egy mézeskalács arcú kisgyermek karácsonykor. Az átvételt napokig tartó várakozás és készülődés előzte meg. És végre itt van! Egy ajándék! (Az ajándék akkor is ajándék, ha Zsuzsi önmagától kapja.) Milyen érzelmek kavarognak ekkor benne? Kíváncsiság, vágyakozás, türelmetlenség, lelkesedés, ünnepi öröm. (Nem én mondom, hanem amerikai pszichológusok.)
A csomag kibontása időben elnyújtja, meghosszabbítja a várakozás örömét, az öröm pedig azzal varázsolható teljessé, ha a csomagolás szép, esztétikus, esetleg névre szól, vagy hozzáad valamilyen plusz pozitív élményt a vásárláshoz.
Most hagyjuk Zsuzsit, hadd bontogasson, mi pedig vizsgáljuk meg, milyen a valódi kicsomagolás-élmény.
Az igazán jó csomagolás különlegessé teszi az átvétel pillanatát; ami pedig nem más, mint a legközvetlenebb kapcsolat közted és a vásárlód között. Ha ugyanis webáruházat üzemeltetsz, akkor nem találkozol személyesen a vevőkkel; viszont a csomag találkozik velük. És neked az a feladatod, hogy ezt a találkozást feledhetetlenné tedd.
Miért olyan fontos ez?
Mert a kicsomagolás pillanatában mindannyian Zsuzsik vagyunk, vagyis kisgyermekek karácsonykor. És mert egy esztétikus, kreatív csomagolás megkülönböztethet téged a konkurenseidtől, közvetítheti a vállalkozásod értékeit, építheti a branded, és elkötelezheti feléd a vásárlóidat. Mert ha úgy érzik, hogy valami pluszt kapnak tőled, akkor legközelebb is nálad vásárolnak majd.
Ha nem tekintesz marketing-eszközként a csomagolásra, azzal egy hatalmas lehetőséget szalasztasz el, és hosszú távon (ami a piaci versenyben pont egy szempillantásnak felel meg) akár el is maradhatsz a versenytársak mögött.
Mitől lesz szuper a kicsomagolás-élmény?
Szükséged van a megfelelő dobozra (tasakra, egyéb más csomagolóanyagra), ami színét és anyagát tekintve illik a vállalkozásod arculatához – és teljes biztonságot nyújt a termékednek a szállítás során. Úgy válaszd meg a csomagolóanyag méretét, hogy maradjon hely a megfelelő térkitöltő anyagnak is.
Ki kell választanod azt a térkitöltő anyagot, ami nem csak megóvja a terméked az út során a sérülésektől, hanem fokozza a kicsomagolás élményét is. Természetes eredetű vagy kézműves termékek esetén remek választás a fagyapot vagy a dekor térktöltő papír. Könyvek, elektronikai eszközök esetén többnyire kiváló a PAPERPlus Papillon, a Bubble papír vagy a PAPAERPlus TRACK. Az igazán törékeny portékának pedig az AIRPlus légpárnás fóliái nyújtanak teljes biztonságot.
Most, hogy ezek megvannak, azt kell végiggondolnod, hogy mitől lesz egyedi a csomagolásod. Esetleg valamilyen kellemes illat szabadul ki a dobozból, amikor a vásárló kibontja? Vagy valamilyen névre szóló üzenetet talál benne, talán egy apró ajándékot? Olyat válassz, ami kedves, de nem tolakodó, és tükrözi a vállalkozásod értékeit. Nem kell drágának lennie, egy apró figyelmesség is elég!
Ha esetleg segítségre vagy tanácsra van szükséged, akkor fordulj hozzánk bizalommal! Örömmel segítünk kiválasztani a minden szempontból megfelelő csomagoló- és térkitöltő anyagot, és a kreatív csomagolás kapcsán is szívesen adunk tippeket!
Zsuzsit közben jól magára hagytuk… De szerintem még örül is neki, amúgy is olvasni szeretett volna… 😉