Milyen csomagolási trendek várhatóak 2022-ben? Merre tart a csomagolásipar? Milyen csomagolóanyagot, térkitöltőanyagot érdemes választanod, hogy lépést tarts a változásokkal? Milyen csomagolóanyag használatával mélyítheted el a vásárlód elköteleződését, mivel utasíthatod magad mögé a konkurenciát? Ebben a bejegyzésben ezekre a kérdésekre gyűjtöttük össze a válaszokat.
Környezetbarát, fenntartható, körforgásos, bio
Ezek talán a legfontosabb kulcsszavak, amelyekkel a csomagolási trendek változásait jellemezhetjük.
De mielőtt elrohannál az óceán fenekéről kikotort, újrahasznosított, öko-bio-mindenmentes térkitöltő algát vásárolni, inkább olvass tovább, mert azért ez ennél sokkal összetettebb.
Mit jelent az, hogy a térkitöltő anyag környezetbarát?
Szögezzük le mindjárt az elején, hogy ez a kérdés nem fekete vagy fehér. Például lehet valami újrahasznosítható, ha nem áll a rendelkezésünkre megfelelő infrastruktúra, hogy valóban újrahasznosítsuk, akkor semmire sem megyünk vele, sőt!
Ha lehet, csak még nagyobb terhet róvunk a környezetre (hiszen a hulladék-feldolgozás során nem tudunk mit kezdeni az ilyen anyagokkal, így a vegyes konténerbe kerülnek).
És, hogy a gyakorlati példák mentén haladjunk tovább; lehet, hogy te nagyon szeretnél dekor kreppelt papírt használni térkitöltő anyagként, azonban a terméked mást igényel. Mert mondjuk nehéz, extra törékeny vagy sérülékeny, és a dekor papír nem úgy óvja meg egy hosszú út során. Ilyen esetben a terméked esetleg sérül, eltörik, tönkre megy, használhatatlanná válik és a szemétbe kerül. Ezzel egyrészt hulladék keletkezik, másrészt anyagi veszteség ér, harmadrészt lesz egy elégedetlen vásárlód, aki puzzle-ként kapta meg a várva várt laptopot.
Persze ez nem jelenti azt, hogy környezetvédelem szempontjából kompromisszumot kellene kötnöd, hiszen a szintén papír alapanyagú Paperplus a nehezebb, súlyosabb termékeknek is tökéletes biztonságot nyújt. A dekor papír pedig remek választás például kozmetikai termékek mellé…
Tehát, nincs ökölszabály, nincs jó vagy rossz csomagolóanyag. Minden esetben a termék jellemzőit és a vásárló igényeit kell szem előtt tartani, amikor választunk.
Szintén a környezettudatosság mentén válik egyre fontosabbá az anyagcsökkentés, a mono (vagyis egyféle) anyagok használata. Nemrég írtunk a Barilla nagyszerű dobásáról (száműzték a tészta csomagolásáról a műanyag ablakot), amivel eddig 192 tonna műanyag hulladéktól szabadították meg Földünket. Ide tartoznak a címkementes ásványvizek is.
Nem feltétlenül kell ezeket követned, sőt! Még olyan kevés gyártó és forgalmazó állt át mono anyagok használatára, hogy ebben szinte biztosan úttörő leszel a saját szegmensedben, csak egy kis kreativitás kell hozzá.
További trendek 2022-ben
A fenntartható, körforgásos gazdaság kérdését tisztáztuk, azonban emellett akadnak még finomságok csomagolás-fronton.
Ilyen például a perszonalizáció (azaz, a csomag, a termék személyessé tétele, gondolj csak a Starbucks névre szóló papírpoharaira), a limitált kiadás (például a Rossmann Isana névre keresztelt saját termékei).
Mindkét marketingfogás nagyszerűen beválik, a vásárló imádja azt, ami különleges és imádja azt, ami megszólítja, a nevét viseli, az övé.
Ha szeretnél része lenni a trendek alakulásának, vagy ha éppen te magad formálnád a trendeket, de mégsem tudod, hogy pontosan melyik csomagolóanyag vagy térkitöltő válna be igazán, akkor kérj szakértői segítséget! Keress bennünket bizalommal, és válasszuk ki együtt a számodra legideálisabb csomagoló- vagy térkitöltő anyagot!