A csomagolás hangja

Ha van kutyusod vagy cicád, akkor biztos Te is rendszeresen adsz neki jutalomfalatot. Előtted van az a kép, amikor kiveszed a zacskót a konyhaszekrényből, és a kisállat nyomban megjelenik a jellegzetes, zörgős hang hallatán? Ezt hívják pavlovi reflexnek. Ez egyfajta tanult magatartásforma, mely során a kedvenced elméjében a zacskó zörgése szétválaszthatatlanul összekapcsolódik a lakomával. Igazság szerint ez nem csak az állatvilágra jellemző; Te, vagy én nagyjából ugyanilyen könnyen befolyásolhatóak vagyunk, és ezt a minden hájjal megkent marketingesek ügyesen ki is használják. Miért ne használnád ki Te is?

Ha még kicsit hitetlenkedsz, akkor engedd meg, hogy emlékeztesselek a dobozos sör szisszenésére. Máris beindult a nyálelválasztásod, igaz? Esetleg idézd fel magadban a TicTacos dobozka zörgését. Nem esett nehezedre, ugye?

A Coca Cola tudatos marketingje a hangokra is alapoz

A Coca Cola marketing szakemberei sok szempontból úttörőnek számítanak. Az egyik hatalmas dobásuk például az volt, amikor megalkották az első (szó szerint) hallható vizuális kampányokat. Meg kell hagyni, zseniális húzás volt a részükről.

Intenzív hangeffekteket alkalmaztak a reklámfilmek alatt, amelyek gyakorlatilag beleégtek a fogyasztó dobhártyájába. Ennek eredményeként már elegendő pusztán a képeket látnunk, és az agyunk automatikusan húzza elő az emlékeinkből a hozzájuk kapcsolódó audio ingert. Ehhez pedig az is elegendő, hogy a szupermarket polcain megpillantsunk egy üveg kólát. Indítsd el ezt a videót, és máris megérted, hogy miről is van szó!

Csomagolás-marketing

A reklám egyik alappillére a márkaépítés (idegen szóval brandépítés). Ennek az a lényege, hogy amellett, hogy megismerteted a vásárlókkal a terméked, kialakítod bennük a kötődés és a hűség érzését. Ehhez szervesen kapcsolódik, hogy tudatosan határozod meg a termék csomagolását is: olyan színeket, formákat, csomagoló- és térkitöltőanyagot használsz, ami praktikus, esztétikus, és illik a termékedhez. A legtöbben pedig itt meg is állnak, és nem játsszák ki a hangkártyát.  Az esztétikum vizuális ingert ad, egy jó minőségű csomagolóanyagnak pedig kellemes a tapintása (és profizmust sugall). De mi lesz a vásárló hallásával? Hagyjuk parlagon heverni? Vétek lenne!

Kutatások bizonyítják

Hiszed, vagy nem: különféle kutatások is bizonyítják, hogy a fogyasztó a hangingerre ugyanilyen érzékeny. Az az élelmiszer, amit zörgős papírba csomagolnak, a frissesség érzetét kelti.

A hangosabb aeroszolos hajlakknak több bizalmat szavazunk, mert tudat alatt úgy hisszük, hogy a nagyobb hanghatás intenzívebb tartást jelent. Ugyanilyen logika mentén, a zajosabb kávégéptől is erősebb kávét remélünk.

Válassz tudatosan térkitöltő anyagot

Ha már letetted a voksod a buborékfólia mellett, akkor egészen biztosan jó döntést hoztál, hiszen a termék mellé meglepted a vásárlódat egy instant stresszoldó játékkal is (a legtöbb ember ugyanis imádja pukkasztgatni- elsősorban a hangja miatt). De ha a Te termékedhez a térkitöltő fólia nem passzol, akkor sem szabad elszontyolodnod; a kellemesen zizegő fagyapot, vagy a sercegő Paperplus térkitöltő papír is remek választás. Ha gondolod, készíts néhány videót a terméked kicsomagolásáról és töltsd fel a Youtube-ra. A bloggerek sem véletlenül készítenek ám ilyen jellegű videókat; a magas nézettség garantált!