Te felkészültél a Black Friday-re?

Te felkészültél a Black Friday-re?

Hihetetlen kedvezmények, kígyózó sorok, eufórikus vásárlók, elképesztő forgalom- címszavakban világszerte ezt jelenti a Black Friday. De vajon Neked, mint kereskedőnek megéri felszállni erre a vonatra? Eheti blogposztunk témája: Black Friday a vállalkozó szemszögből, avagy: hogyan készülj az év legforgalmasabb napjára? Pszt! A bejegyzés végén instant DO TO checklisttel találkozol majd, amiből hasznos ötleteket meríthetsz.


Mi a kutyafüle az a Black Friday? A részletekért kattints!

Helyszín: 1966, Amerikai Egyesült Államok. Az élelmes amerikai kereskedők a hálaadást követő első pénteken úgy döntenek, hogy berekesztik a pulykaszezont, és megidézik a karácsony szellemét. Egyik napról a másikra minden üzlet karácsonyi dekorációba borul; csengettyűk, angyalkák, világító orrú rénszarvasok veszik át az uralmat. Megkezdődik az ünnepi árleszállítások kecsegtető időszaka, a bolttulajdonosok nem átallják akár 70% kedvezménnyel is üzletükbe csábítani a vásárlót. Ez a kezdeményezés az évek múlásával ugyan változáson megy keresztül, 2009-re nemzetközi hagyománnyá avanzsál: lekopik róla a karácsonyi máz, és maradnak az őrült kedvezmények. Magyarországon 2013. november 29-re datáljuk az első Black Fridayt.



Milyen üzleteket érint?

Millward Brown piackutató szerint elsősorban a műszaki cikkek és a játékok forgalmazóit, hiszen a statisztikák szerint ezekre a portékákra van ebben az időszakban a legnagyobb kereslet. Ő mutatott rá továbbá olyan érdekes adatokra is, hogy a magyar emberek 40%-a online vásárol, és a megkérdezettek 25%-a vallotta előre, hogy 30-60 000 Ft-ot tervez elkölteni e jeles napon. Ha pedig épp nem mikrohullámú sütőt, vagy 3 dimenziós puzzle-t forgalmazol, akkor is olvass tovább, hiszen az utóbbi években a Black Friday elérte szinte az összes piaci szegmenst, beleértve a szolgáltatóipart is.

 



Így készülj a Black Friday-re!

Ha úgy döntesz, hogy szarván ragadod a fekete bikát, akkor az alábbi checklist minden eleme nagyon hasznos lesz Számodra. Márpedig, hidd el, érdemes úgy döntened, csak ügyelj rá, hogy nagyon tudatosan építsd fel a kampányt.


Karácsonyi dekoráció

Elhiszem, hogy az idejekorán megjelenő ünnepi dekor nem lelkesít. Tudom, hogy a teszkóba belépve Te magad sem érted, hogy miért jelentek meg már október végén a szikrázó ledsorok, de (és ez nagyon fontos de) ennek bizony komoly oka van. Fel kell piszkálni az emberekben az ünnepi zsongást, elő kell készíteni a terepet, és fel kell hívni a figyelmüket rá, hogy hamarosan itt a költekezés ideje. Az pedig, hogy a Black Friday gyökerei a karácsonyhoz köthetők, csak még egy érv amellett, hogy a Te üzletedbe is elkezdjen beszivárogni a csendeséj.


Hosszított nyitva tartás

Nyisd ki a boltot már hajnalban, és zárj minél később. A Wallmart például ezen a napon 0 órakor megnyitja kapuit, és csak 24 óra múlva zár. Vannak olyan vásárlók, akik ez alkalomból szabadnapot vesznek ki, de azért jó, ha gondolsz azokra is, akik délután 5 fele szabadulnak a munkából.

Brutális kedvezmények

Azzal, ha erre a napra 10-20% kedvezményt hirdetsz, csak bokán rúgod magad. A Black Friday lényege ugyanis pont az, hogy szinte sokkoló kedvezményekkel (mondjuk 70%-kal) csald a boltodba a vásárlókat. Megeshet, hogy be kell vállalnod az önköltség alatti árakat, de ezt ne veszteségként, hanem marketing-költségként könyveld, hiszen aki a Black Friday kapcsán fedezi fel az üzleted, abból később akár rendszeresen visszatérő vásárló is lehet.



Támogasd meg Facebook kampánnyal

A Black Friday az online kereskedelmi szektorban is jelen van, tehát akkor is érdemes ünnepelned, ha webshopod van. Egy-egy jól célzott Facebook hirdetés pedig akár meg is sokszorozhatja az aznapi eladásaid.

Használd a Black Friday szókapcsolatot

Címsorban, hirdetésben, molinón, roll upon, szórólapon… Bátran szajkózd minden platformon a Black Friday megnevezést, hiszen erre minden potenciális vevőd azonnal felkapja a fejét.


Tervezz készletkisöprést, ürítsd ki a raktárkészleted, és lopd magad eszeveszett kedvezményekkel a vevőid szívébe! Ha pedig postán, vagy futárral küldenéd a csomagokat, akkor mindenképpen gondoskodj a professzionális térkitöltőanyagról!


Kérjük várjon...

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..