Pornóreklám a környezetvédelemért

Képzeld el, hogy egy kellemes csütörtök délután, a munkából hazafelé menet beugrasz a Lehel téri piacra némi zöldségért. Kiválasztod a legkívánatosabb paprikákat, a legmosolygósabb paradicsomszemeket, majd miután az eladó lemérte az árut, átnyújtja Neked egy szemölcskenőcsöt, vagy éppen egy vastagbélklinikát hirdető reklámszatyorban.

Ez most komoly?

Teljesen, bár a helyszín nem a Lehel piac, vagy a Vásárcsarnok, hanem a Kanada területén fekvő vancouveri East West Market. Ott ugyanis a tulajdonos úgy döntött, hogy minden kreativitását latba vetve leszoktatja a vásárlókat az egyszer használatos műanyagszatyrokról. Így született meg a fantasztikus gondolat: ha kínos, kellemetlen szlogeneket nyomtatnak az amúgy 5 centes szatyrokra, akkor talán az emberek kétszer is meggondolják majd, hogy kérjenek-e a kasszánál, vagy inkább ne. Így került hát a nejlonszatyrokra szemölcskrém, vastagbélklinika, és fiktív pornóoldal hirdetése…

Nem az a cél, hogy a vásárlók kellemetlenül érezzék magukat

– nyilatkozta a zseniális ötletgazda, David Lee Kwen. Arra azonban ő sem volt felkészülve, hogy a merész, humoros zavarba ejtő üzeneteket hordozó szatyrokat néhányan gyűjteni kezdik. Bár, ha az emberek ilyenekkel flangálnak az utcán, azzal bizonyára magukra vonzzák mások tekintetét, és a nem mindennapi szatyor apropóján esetenként beszélgetés kerekedhet a környezetvédelem fontosságáról

A Greenpeace Canada publikációjából is kiderül, hogy az egyszer használatos nejlonszatyor egyike az országban jegyzett 10 leggyakoribb szemétfajtának. Az első helyen különben az élelmiszercsomagolások állnak (csoki, chips, stb.), ezüstérmes a műanyag palack, a dobogó harmadik helyét pedig az utcai kávé- és italfogyasztáshoz kapcsolódó hulladékok (eldobható kávés-, vagy üdítős poharak, ezek teteje és a kiskanalak, szívószálak) állnak. A szemétgyártás legfőbb üdvöskéi pedig olyan multinacionális cégóriások, mint a McDonald’s, a Nestlé, a Pepsi, vagy éppen a Coca Cola.

Kenya a legszigorúbb ország

A műanyag zacskók tekintetében Kenya nem ismer kegyelmet. 2017 óta aki nejlonszatyrot gyárt, értékesít, vagy akár csak használ(!), az 38 000 dollár pénzbírsággal, vagy akár 4 év szabadságvesztéssel is büntethető. Ami lehet, hogy első blikkre túlzásnak tűnik, de be kell látnunk, hogy hatásos, illetve, ahogyan a mondás tartja; a cél szentesíti az eszközt. A környezetvédelem pedig kétségkívül az egyik legszentebb globális cél.

környezetvédelem

További érdekes cikkekért böngéssz a többi blogunk között.