Mi a vásárlód problémája?

Tekintve, hogy az ügyfélkörünk többnyire webáruház-tulajdonosokból áll, és a blogunkat is leginkább vállalkozók olvassák, szeretnénk feltenni nektek egy nagyon fontos kérdést, ami a sikeres marketing egyik alappillére. Ez a kérdés pedig így szól:

Milyen problémát old meg a vállalkozásod?

Mi a vásárlód konkrét panasza, mire van igénye, miben szenved hiányt – amire éppen (és kizárólag) a Te terméked, szolgáltatásod jelenti a megoldást? Ezt nagyon fontos végig gondolnod, és közben konkrét és egyszerű válaszokra fókuszálnod, ha valódi sikereket szeretnél elérni az üzleti életben. Ez ugyanis a vállalkozásod helyes pozícionálásának a kulcsa, és abban is segít, hogy feltérképezd az erősségeidet és meglásd a különbségeket saját magad és a konkurenseid között.

 

Nézzünk egy egzakt példát; Térkitöltőanyag.hu

Mi az ügyfeleink konkrét problémája?

Probléma I)

A megfelelő térkitöltőanyag használata nélkül a termék a szállítás során nincs biztonságban. Lehetséges, hogy a futár dobálja a csomagot, az autó rázkódik, így a termék megsérülhet, összetörhet. Ha pedig a termék sérülten érkezik, a vásárló nyilván elégedetlen lesz, ami minden kereskedő rémálma, hiszen egyrészt gondoskodni kell a kárpótlásról (ami plusz pénz és plusz munka), másrészt mérgében akár a vállalkozás rossz hírét is keltheti (negatív Google-vélemény, Facebook posztok, stb).

Most ellenőrizzük a feltevést. Tehát, a probléma: törött termék, csalódott vásárló. Erre tényleg megoldást nyújt a Térkitöltőanyag.hu? Kétségkívül, igen.

Probléma II)

Nem minden csomagolóanyag (vagy csomagolásra használt anyag) elegáns, igényes, környezetbarát vagy fenntartható. Mégpedig a csomagolás a vállalati arculat fontos része (afféle silent salesman), tehát egy webáruház nem teheti meg, hogy erre nem fordít kellő figyelmet.

Persze még mindig vannak, akik megelégszenek azzal, ha újságpapírba göngyölik a terméküket (mint a nagyim a karácsonyfadíszeket), de az egyrészt pusztán látszat-megoldás (hiszen nem szavatolja a termék biztonságát), másrészt –bocsánat- nettó igénytelenségről árulkodik. Ezzel szemben a jól megválasztott, minőségi térkitöltőanyag azt üzeni a vásárlónak, hogy „fontos számunkra az elégedettséged, ezért ügyeltünk rá, hogy épségben megkapd a terméket”.

Ellenőrizzük ismét a feltevést. Valós problémát jelent az ügyfeleinknek, hogy a dobozba tuszkolt újságpapír nem védi meg a terméket, ráadásul gagyi hatást kelt? Szeretnének az ügyfeleink jó benyomást tenni a vásárlóikra, bízva abban, hogy legközelebb is visszatérnek majd? Igen. Ezekre a problémákra valódi megoldást nyújt a Térkitöltőanyag.hu? Igen.

Ezeket a lépéseket javasoljuk nektek is. Listázzátok ki az ügyfeleitek problémáit, amire a ti vállalkozástok jelenti a megoldást, de közben nagyon ügyeljetek rá, hogy azon a listán valódi problémák szerepeljenek. Ha rászántok erre egy kis időt, és átgondoljátok, azzal sokat tehettek a vállalkozásotok sikeréért.