A nagyobb cégek rendszerint meglátják a marketinglehetőséget a jelentősebb eseményekben, és ki is aknázzák azt. Napjaink aktuális világeseménye nem más, mint a 2018-as foci világbajnokság, a szurkolók legnagyobb örömére pedig ez alkalommal sem kell nélkülözniük a limitált szériás Coca Colát, vagy kedvenc sörüket, a Kronenbourg 1664-et, sőt! A foci és a trend hibrid fetisisztái akár futball labda mintás Lous Vuitton táskával, vagy tárcával is meglephetik magukat.
Akkor és most
A Coca Cola Company mindig is tudatosan tervezte meg a reklámkampányait. Egy jól ismert anekdota szerint maga Steve Jobs is megpróbálta egykoron az Apple-höz csábítani a(z ő szavaival élve) cukros vizet áruló sztármarketingest, aki azonban nemet mondott a kedves felkérésre. Egy szó, mint száz, a Cola Cola fején találta a szöget, amikor a Mikulás kólás kamionjainak köszönhetően karácsonykor minden étkezőasztalon helyet kapott az egyébként ünnepinek semmiképp sem nevezhető elixír. Ugyanilyen elánnal vetették magukat a FIFA-kampányba, és most már 20 éve dobják piacra az alkalmi csomagolásba öltözött kólát.
A Coca Cola mellett tavaly a Head & Shoulders sem hagyta elúszni a VB-ben rejtező többletbevételt; nagyon kreatív, mozaikszerű grafikával tették alkalmivá a samponokat. Ezek pedig kiket ábrázoltak volna, ha nem az akkori csapatok legkiválóbb játékosait? Eljött az igazság pillanata, minden kedves férfiolvasónk valljon színt: ugye 4 évvel ezelőtt a fürdőszoba nélkülözhetetlen díszévé vált egy-egy flakon Messi-t ábrázoló sampon…?
FIFA 2018
A teljesség igénye nélkül elérkeztünk napjainkhoz. A Coca Cola a tőle elvárható módon azóta is az élvonalban hasít, azonban már nem kispályáznak; nem szorítkoznak pusztán a flakonok átdizájnolására. Ma már, többek között, 2018 FIFA World Cup Russia cooler baget (leánykori nevén hűtőtáskát) is beszerezhet az igazán elhivatott fanatik.
Az idei VB legnagyobb durranása azonban a Kronenbourg 1664 új arca, a Pour la victorie, amely csupán 2018 júliusáig kapható. Kulcsszezonban az össz sörértékesítés 52%-át teszi ki a Kronenbourg 1664. A Pour la victorie (a győzelemre) szlogent Toby Lancaster (vezető marketinges) egyszerűen azzal magyarázta, hogy a termékük több mint 350 éves sikerrecept szerint készül, és ezzel a sikerrel a fogyasztók is szívesen azonosulnak. A VB analógiája már csak (sör)hab a tortán.
És mi más még a sör mellé, ha nem a jó öreg Jéger? A Jägermeister 6 új üveget dobott piacra a FIFA idejére, fejet hajtva a legkiválóbb futballnemzetek előtt: Anglia, Franciaország, Brazília, Németország, Argentína és Spanyolország szemet gyönyörködtető lobogóit láthatjuk viszont a palackokon. A statisztikák szerint a szurkolók 51%-a iszik Jägermeister-t a meccsek közben. Ebből kiindulva a VB idejére összesen 430 000 limitált kiadású Jäger kerül kereskedelmi forgalomba. Azoknak pedig, akik kétségbe vonnák, hogy ez valóban megéri Jägermeister gyártóinak (hiszen a termék úgyis kelendő), ezúton üzenjük, hogy az ünnepi arculatnak köszönhetően 30%-kal emelkedett az eladások száma.
A bejegyzés végén pedig álljék egy valódi csemege: Louis Vuitton focilabda-ihlette bőrtáskái nem csak hogy méregdrága luxuscikknek minősülnek, de hozzájuk jutni sem épp egyszerű. Kizárólag a kiemelt üzletekben és online lehetett megvásárolni, és csupán két napig: június 14-15-én…
Tehát, ha azon töröd a fejed, hogy meglovagolsz egy aktualitást, és felhúzol rá egy ütős kis marketingkampányt alkalmi csomagolással, akkor csak buzdítani tudunk! Ha a nagyobb cégek nem átallnak súlyos dollármilliókat ölni egy-egy eseményhez kötődő aktuális csomagolásba, akkor Neked is érdemes átgondolni, hogy a Te céged profiljához milyen nagyobb ünnep dukálna.