Csomag útja

Gondoltál már rá, hogy milyen utat jár be a csomagod, miután a webáruházban rákattintasz a „Megrendelem” gombra? Mert ettől a pillanattól addig, amikor átveszed, bizony sok minden történik ám vele. Persze kedves elképzelés, amire talán a Mézga család című sorozatból mindannyian emlékszünk, hogy az ember leadja az igényét valamire, ami az ablakon keresztül azonnal ott terem, de azért azt sejtjük, hogy ez nem ennyire egyszerű. Ebben a blogban a csomag útjának lépéseit és állomásait mutatjuk be.

1) CSOMAGOLÁS

Miután te leadod a megrendelésed és az beérkezik a webshopba, szorgos kis zöld manók az üzlet logisztikus munkatársai gondosan becsomagolják neked, ezzel alkalmassá téve a terméket a szállításra.* (Ezt a pontot megcsillagozom, és majd a blog végén visszatérünk rá, hiszen valószínűleg még nem is sejted, hogy milyen sok múlik ezen a lépésen).

2) FELPAKOLÁS

A csomagod átkerül egy szállítmányozó- vagy futárcéghez, akik gondoskodnak arról, hogy a termék eljusson A pontból B pontba (vagyis hozzád). Arra persze nem minden esetben ügyelnek, hogy hímes tojásként bánjanak vele, az ő dolguk kizárólag a szállítás.

3) ÜTŐDÉS

Nem győzzük eléggé hangsúlyozni, hogy a csomagod legutoljára akkor volt biztonságban, mielőtt a raktárban leemelték a polcról, és legközelebb akkor lesz, amikor ölelő karjaidba zárod. A két momentum között teljesen védtelen (de még erre is visszatérünk később).

4) SZÁLLÍTÁS

Nyilván nem úgy képzelted, hogy a te csomagocskád az anyósülésen utazik, a biztonsági övvel szépen bekötve, hogy nehogy megsérüljön, de azért jobb tisztázni, hogy a küldemények általában egy hatalmas dobozos autó belsejében vannak nagy halmokban, ami helytakarékossá teszi a szállítást. És ahogy fogynak a csomagok, úgy nő az üres tér, amiben ezek egymásnak vagy autó belső falának ütődnek indulásnál, fékezésnél, gyorsításnál, lassításnál.

5) CSOMAGÁTVÉTEL

Megszólal a kapucsengő, felkapod, Csomagot hoztam- hangzik többnyire rezignált hangon (de mit számít? – a lényeg, hogy végre itt van – amúgy meg nem várható el a futároktól, hogy ezt minden vásárlónak naponta harmincszor csilingelő hangon lelkesen elénekeljék). Szóval, átveszed a csomagot és már tényleg alig várod, hogy kibontsd.

6) KIBONTÁS

Aki már valaha rendelt online magának bármit, az pontosan ismeri ezt az adrenalinteljes pillanatot: Olyan lesz mint a képen? Szép a színe, jó a mérete, rendesen működik, megfelelő a minősége? Megérte megvenni? És ezen a ponton három felé ágazik a történet.

6/A MINDEN SZUPER

Szín, forma, állag, minőség, méret stimmel. A  csomagban pontosan az van, amire vágytál, nem tört össze, nem sérült meg, nem lett kirakó a kínai vázából, nem tört be az óra számlapja, nem folyt ki a méregdrága arckrém, boldogság van, használd egészséggel…

6/B NEM EZT RENDELTED

A szemöldököd a tarkódig csúszik, amikor konstatálod, hogy valaki más rendelését szállították ki neked. Ebben az esetben kezdődik minden elölről. Visszaküldöd a webáruházba, visszautalják a pénzt, te újrakezded az egész procedúrát (vásárlás, fizetés, várakozás…), a termék pedig ismét bejárja ugyanazt az utat, amit feléd megtett. Újra pakolják, újra szállítják, újra ütődik, nyomódik, préselődik, zötykölődik (de amúgy ez kit érdekel, hiszen nem is a tiéd volt).

6/C A TERMÉK ROMOKBAN

Az okostévéd képernyője betört, a szilikonos macskaalom kiszóródott a dobozban, a hangfal membránja megnyomódott, a fényvédős csodakrém szétfolyt. Kicserélik? Nem valószínű, mehetsz a sóhivatalba, hívhatod a futárcéget, írhatsz e-mailt, panaszlevelet, méltatlankodhatsz telefonon, követelhetsz kártérítést, bizonyíthatod, hogy nem te törted be, nyomtad meg, szórtad ki, folyattad szét… Remek. Bár ne is rendeltem volna semmit…

👇👇👇

*És itt szeretnék visszacsatolni a bejegyzés elejére. Ugyanis azzal, ha megfelelően gondoskodnak a webáruházban a termék védelméről (azaz, a CSOMAGOLÁS során ideális csomagolóanyagot és térkitöltőanyagot választanak), akkor ez az egész elkerülhető. Ilyen esetben ugyanis a csomagod a felpakolás, ütődés, szállítás, zötykölődés során védve van a nyomódástól, préselődéstől, töréstől és mindennemű sérüléstől. Ha a webáruházban erre ügyelnek, akkor neked nem kell attól tartanod, hogy törötten vagy sérülten érkezik a termék.

És itt jövünk a képbe mi, vagyis a Térkitöltőanyag.hu csapata. Mi ugyanis pontosan tudjuk, hogy milyen termékhez milyen csomagoló- és térkitöltőanyagra van szükség ahhoz, hogy a szállítás során az teljes biztonságban legyen. Tudjuk, hogy milyen megoldást kívánnak a kozmetikai szerek, kerámiatárgyak, elektronikai eszközök ahhoz, hogy a vásárló elégedetten vehesse kézhez a csomagot. „Töretlenül csomagolunk”, ezzel szavatolva a termékek teljes biztonságát és a vásárlók elégedettségét– kivéve, ha a webáruház összekeveri a rendeléseket, az ellen sajnos mi sem tehetünk semmit 😉