Korunk egyik legmeghatározóbb problémájára, a környezetszennyezésre (ezen keresztül pedig a globális felmelegedésre) reflektál a Dove (és a márka forgalmazója, az Unilever) a csomagolást érintő új fejlesztések bevezetésével. Olyan célok vezérlik a vállalatot, mint a szűz (vagyis a kőolajból újonnan előállított) műanyag elhagyása a csomagolás során, és az újrahasznosított műanyag használatának bevezetése. Hogyan képzelik a tervek megvalósítását a gyakorlatban? Bejegyzésünkből kiderül.
Első lépésben az Unilever 2019-ben elindította az újrahasznosított műanyag palackok használatát mind Észak-Amerikában, mind pedig Európában (valamennyi általa forgalmazott márkanév alatt). Az új kezdeményezésekkel a felelősségteljes multi éves szinten 20 500 tonnával csökkenti a szűz műanyag felhasználását.
Műanyag csomagolás helyett
A Dove 2019-es vállalása szerint nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2025-re minden szépségápolási termékre bevezessék a szűz műanyag-mentes csomagolást. Céljuk, hogy az újonnan előállított műanyagról 100%-ban áttérjenek az újrahasznosított műanyag használatára. Ez a teljes palettát, azaz a Dove, a Dove Men+Care és a Baby Dove termékeket egyaránt érinti.
A hulladéktermelés csökkentése érdekében az Unilever megkezdte a Minim (újratölthető, újrafelhasználható, rozsdamentes) dezodorok tesztelését. Bíznak abban, hogy ezzel a konstrukcióval hamarosan teljes mértékben kiválthatják a dezodorok jelenleg ismert és használt csomagolását.
A közkedvelt Beauty Bar nevű krémszappan műanyag csomagolásáról idén minden országban műanyagmentes csomagolásra terveznek áttérni. Ezt első körben az egydarabos kiszerelésnél vezetnék be, később pedig a multipackre is kiterjesztenék.
A Dove iparágvezető fejlesztései példaértékűnek számítanak a szépségipar összes résztvevője, szereplője számára. És bár egyre több nagyvállalat teszi le a névjegyét a környezetvédelem és a fenntartható gazdaság mellett, még mindig akadnak olyan cégek, amelyek különféle okokra hivatkozva képesek szemet hunyni a környezetszennyezés globális problémája fölött. Pedig, ha mindannyian csak egy kis figyelmet fordítanánk a hulladékcsökkentésre, annak igen hamar érezhetővé válna a pozitív hatása. Földünk az utolsó óra utolsó perceit éli, és ezért nagyrészt mi vagyunk a felelősök. Tehát, legszebb ideje, hogy ezt belássuk, és ennek tudatában változtassunk káros fogyasztói szokásainkon, és minden tőlünk telhetőt megtegyünk, hogy ne sodorjuk teljes pusztulásba bolygónkat.