Megtörtént eset, hogyan ne csomagoljunk.

Megtörtént eset, hogyan ne csomagoljunk.

Egy ismerős család a gyerekeknek rendszeresen egy játékokat forgalmazó webáruházból rendeli meg a születésnapi, karácsonyi játékokat. Nagyszülők, testvér, szülők összefognak és így a megadott értékhatár felett vásárolnak, ingyenes a kiszállítás, olcsóbb a termék. Eddig minden szép és jó.

Megérkezik a csomag, anyuka átveszi, majd a kibontáskor egy halom „szemetet” talál a játékok között. Mint tudjuk azért, hogy a nagy dobozban a teret kitöltsék. Az egyszer használt fóliahulladék még talán határesetnek számít, de az üres játékos doboz már felkelti a figyelmét. Anyuka hirtelen felkapja a fejét, „hol a játék a dobozból?”

Hirtelen számla ellenőrzés, telefonálgatás, ki mit rendelt, majd megnyugodva konstatálták, hogy csak térkitöltés végett került bele az üres doboz a csomagba, nem is rendeltek ilyen játékot.Üres doboz

Az esettel kapcsolatosan több dolgot is megállapíthatunk:

      az üres játékosdoboz (főleg, hogy az egyik oldala még ki is van metszve) nem védi meg a többi terméket a csomagban,

      az üres doboz megtévesztheti a vásárlót, és így felesleges bosszúságot okoz mind a vevőnek, mind az ügyfélszolgálatos kollégának

      az egyszer már használt csomagolóanyag újra felhasználása esztétikailag nem a legszebb, és legfőképpen nem a legbiztonságosabb megoldás.

Minden eladó legfőbb célja, hogy terméke kifogástalan állapotban érkezzen célba, és vevője újra vásároljon. A tökéletes minőségi csomagolás a vevőt megerősíti döntésében, hogy jó terméket választott, így ajánlani fogja másoknak is.

Fenti esetünkben a termék (mivel nem kifejezetten sérülékeny) végül épségben célba ért, csak a kibontáskor a vásárló nem kapta meg azt a pozitív plusz élményt, ami őt törzsvásárlóvá teszi a későbbiekben.