Hogyan válasszuk meg a csomagolás színét - a márkák mágiája

Hogyan válasszuk meg a csomagolás színét - a márkák mágiája

Hogyan válasszuk meg a csomagolás színét – a márkák mágiája

Egy céglogónak, csomagolásnak a szín épp olyan, ha nem fontosabb alkotórésze, mint maga a név. Sokszor egy márkát szinte a színnel magával azonosítjuk, így lehet pl “milkalila”, vagy “ferraripiros”, benettonzöld” – ugye egyből beugrik maga a logó is, pedig pusztán a színről beszéltünk.

Felismerni, megszeretni, megvenni
A csomagolás felismerése szintén a színekkel kezdődik, így tudja a vevő azonosítani a terméket a boltban, szeme tudat alatt is az ismerős dolgokat keresi. Ezért telitalálat például az Old Spice pirosa, vagy a Túrórudi pöttyei. Ez nagyon ősi, tudatalatti dolog, még vadászó, gyűjtögető ősember korunkból maradt velünk. A vevő az első pillantás alatt látja, hogy mi van benne, kinek szánták, hiszen az ő, (vagyis a célcsoport) ízlésére igazították a designt.

A csomagolás design – harc a polcokon
A lényeg a gyártónak az,minden esetben az, hogy kívánatos, könnyen azonosítható és a más, hasonló termékektől megkülönböztethető legyen terméke a piacon kapható, a polcon egymás mellett sorakozó hasonló rendeltetésű cikktől.

De mi van abban az esetben, ha változtatni kell a csomagolás dizájnján?
Az áttervezés mindig nagy felelősség, hiszen javítani szeretnénk, nem ártani. Egy kis változás, egy új szín, egy új betűtípus is drámai változásokat jelenthet. A redesign-nak több indoka is lehet.

  • Szélesebb réteghez szeretnénk szólni
  • A termék teljesen megújult
  • Más lett a márka tulajdonosa
  • Más országban terítik
  • Egy esetleges negatív kicsengést kell tompítani
  • Vagy egyszerűen kiment a divatból

A csomagolás színeinek jelentése
A színeknek pszichológiai hatása is van, ez a csomagolás színeire különösen érvényes. Más-más színekkel eltérő tulajdonságú, eltérő értékeket kereső embereket lehet megszólítani. Mire gondolunk pontosan?

Fehér – tiszta, egyszerű, minimalista, vagy épp egy kis zölddel környezettudatos, környezetbarát. Lehet olcsó, gazdaságos mondjuk kékkel, vagy épp egy kis arany csillogással a kiemelkedően elegáns luxus színe.
Fekete – luxus, titokzatos, elegáns, divatos. Lehet azonban nagyon férfias, vagy épp gyászos is.
Piros – erő, lendület, gyorsaság, agresszió, tűz. Egy kis színes körítéssel azonban gyermekes, játékos, netán egzotikus.
Rózsaszín – nem is mondom… De el tudna Ön képzelni egy terepjáró-alkatrészboltot ebben a színben? Vagy egy klasszikus grilléttermet? Ugye, hogy nem.

Ebből is látszik, hogy a színek már önmagukban is nagy erőt, képviselnek, mindazt, amit a társadalom jelentésként hozzátársít, vagy amilyen asszociációk élnek erről a szűkebben vett célközönségünk fejében. De más is számít ezen felül.

A csomagolások színeiben nagy szerepe van a divatnak is.
A nyolcvanas évek neonjai, a kétezres évek minimál-fehér-szürke kombinációi, vagy épp a hetvenes évek hippi színkavalkádja, mind az adott kor üzeneteit hordozza.

Ha módosítja a csomagolás színeit, egyes részeit a márka maradhat ugyanaz, de látható jelét adja annak, hogy érzékeny a változásokra, képes a fejlődésre. A trendek jönnek-mennek de ha nem követi őket a csomagolásával, akkor végképp lemaradhat a versenyben. Egyszerűen nem engedheti meg magának senki sem, hogy hátradőlve a fotelban sokáig unalmas legyen.

Forrás: https://99designs.com