Csomagolás trendek 2017

Csomagolás trendek 2017

A csomagolásnak nagyon erős marketing ereje van azon túl is, hogy védi az árut. Ez az egyik első olyan pillanat, ami kapcsolatot teremt az érdeklődő, a vevő és a termékünk között, így ezért érdemes kiemelten odafigyelni arra, milyen élménnyel gazdagodik a felhasználónk. Az inspiráló csomagolástervezés a design egyik leggyorsabban fejlődő, alakuló ága. De vajon merre tolódik el a hangsúly az idén?

Felhasználóbarát csomagolás – lényegretörő, egyszerű formák, maximálisan funkcionális megoldások. A grafika minimál, a tipográfia a jól olvasható betűtípusokat részesíti előnyben. Ragyogó és letisztult egyszerűség jellemzi a színek terén is: a forma szolgálja a funkciót és egy kellemes, hasznos összhang a végeredmény, amiből minden lényeges dolog már az első pillantásra kiderül.

 

Egy csipet egyéniség – a tökéletesben mindig ott sejlik egy kis szabálytalanság, annyi, amennyi emlékezetessé tesz, vagy egy kis nosztalgia a régebbi feliratok utánérzésében. Egy egyedi, kézírásra emlékeztető sor, egy dinamikus kis grafikai elem bőven elég ahhoz, hogy a minimál stílust megcsavarintva találjuk meg az utat a fogyasztó szívéhez.

 

Ne féljünk az erős színektől – új és izgalmas színek jelentek meg a csomagolásban, amelyek harsányságukkal vonják magukra a tekintetet. Meglepő párosítások, akár komplementer színek egymásmellettisége jellemző erre az irányra. A vevő emlékezetében megmarad a szín élménye, ami elsőrendű azonosítási pont. Merj más lenni!

 

Egységes arculat, egységes minta- és látványelemekkel. A termék arculata jóval több, mint azonos embléma. A formák, minták ismétlése képileg összeköti a termékcsalád elemeit egy közös és dinamikus identitássá. Teremthetünk a csomagolással egy külön világot, gazdag képi megjelenítéssel, ahol élményeket kap az, aki rápillant és megveszi. Sok érzelmi pluszt lehet hozzáadni a legegyszerűbb dologhoz is.

 

Ablakos csomagolás, ami megmutatja magát a terméket. Értelmes, ügyes módon tesszük vonzóvá a dolgot azzal, hogy bepillantást engedünk olyan termékekre, amit hagyományosan zárt csomagolásban árulnak. Egy tészta, tea, állateledel, vagy nassolnivaló így kap még több bizalmat: a vevő azonnal látja, hogy mit fog kapni a pénzéért. A látványos ablak lehet minimál, vagy épp egy vicces grafika része, beleépítve a termék valódiságát a dizájn elemei közé.

 

Új életre kelteni a régi dizájnt – a vintázs divatja a csomagolásokat is elérte. A hagyomány folytatása, a márka történetének, vagy épp egy új termék régiesített köntösbe öltöztetése szintén a 2017-es év nagy trendjei közé tartozik.

 

 

 

A csomagolás tehát fontosabb, mint valaha, ha ki akarunk emelkedni a zajból. Okos és környezetbarát csomagolással védjük és kínáljuk is egyben a terméket, ami életre kel a színek és a formák összhangja segítségével. Hatékony csomagolástechnikai megoldások már hazánkban is elérhetők, ha szeretne biztonságosan és szépen megjelenni a piacon, keressen minket bizalommal!

forrás: https://99designs.com/blog/trends/packaging-trends-2017/