Amikor a csomagolás maga az üzenet

Amikor a csomagolás maga az üzenet

Nálunk is széles körben ismertek a Dove szépségápolási márka testképzavar elleni reklámkampányai, melyek a túlságosan “egyféle” szépségideálra hívják fel a figyelmet. Legújabb akciójuk keretében az Egyesült Királyságban élő vásárlóik már nem egyféle, hanem több, különböző alakú flakonban vásárolhatnak Dove tusfürdőket, pont úgy, ahogy a szépség sem csak egy alakban érkezhet.

A csomagolás egyben márkaüzenet is. A különböző alakú tusfürdős flakonok között van magasabb és tömzsibb, áramvonalas, gömbölyded és vékony is. A kampány alapjául szolgáló képlet egyszerű: ha a vásárlók is a legkülönfélébb formákkal rendelkezhetnek, miért ne lehetnének a dobozok is különfélék?

Az, hogy a vásárlókkal közelebbi kapcsolatot létesítsen egy márka a csomagolóanyag által, egyáltalán nem újdonság. Biztosak vagyunk benne, hogy te is emlékszel a névvel ellátott címkés kólásüvegekre, dobozokra – a vásárlók imádták a dolgot! Hosszú sorok álltak a bolti hűtők előtt, egy-egy ritkább névvel ellátott palack után kutatva, nem megfelelő neves kólát vásárolni pedig egyenesen helytelennek tűnt. A közösségi oldalakon a legkülönfélébb szituációkban, helyszíneken bukkantak fel a névvel ellátott termékek, ezzel biztosítva a márka hangsúlyos és állandó jelenlétét a vásárlóközönség életében.

Azt a terméket jegyzik meg a vásárlók, ami egyedi, ha pedig egy termék úgy egyedi egy kicsit, ahogy a mi magunk is egyediek és megkülönböztethetők vagyunk, akkor egyenesen garantált valamilyen szintű azonosulás, ezáltal pozitív kapcsolat kiépülése márka és fogyasztó közt.

A Dove és a Coca Cola persze a maguk piacának óriásai. Tetemes összegek állnak rendelkezésükre egy-egy ötlet, marketingkampány kiépítéséhez. A termékek és csomagolásuk alkalmasabbá tétele az azonosuláshoz azonban nem csak pénzkérdés, nem kell iszonyatosan drága csomagolástechnikai bravúrokkal előállnod: először mindenképpen egy jó ötletre van szükséged a sikerhez! Vajon egy csomagolásra nyomtatott vicc vagy horoszkóp mennyivel tenné vonzóbbá a termékedet vásárlóid számára? Esetleg egy névre szóló köszönetnyilvánítás a megrendelődnek a csomagoláson?

Az emberek szeretik, ha gondolnak rájuk, és az egyediesített csomagolóanyag pontosan ilyen érzéseket kelt. Süss ki valami okosat, és nyűgözd le őket!

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.