Akkor és most: környezetvédelem 1950-ben

Akkor és most: környezetvédelem 1950-ben

A Tupperware konyhai kiegészítők minden háziasszony szívét megkongatják. Ezek ugyanis azok a tálak, poharak, edények, amelyek alkalmasak arra, hogy hosszú ideig frissen tartsák az ételt, és nem fog rajtuk fagyasztó, vagy mikrohullámú sütő sem. A szexi, modern formának köszönhetően pedig akár tálaláshoz is használhatóak.


De miért akkora durranás a Tupperware?

1946-ot írunk, a helyszín Amerika. Egy bizonyos Earl Silas Tupper kifejleszt egy speciális alapanyagot, amelyből megalkotja az első, csepp- és légmentes, frissen tartó csodatálat. Az elismerés nem marad el, a tál híre futótűzként terjed, és egyre népesebb rajongótábort toboroz. Az úriember tanácsadónője, Brownie Wise (beszédes név) remek ötletekkel támogatja az eladást. Egyrészt arra kapacitálja a hölgyeket, hogy vigyék magukkal az edényeket, amikor vásárolni indulnak, így akár a pékségben, akár a hentesnél kérhetik abba az árut, ezzel csökkentik az egyszerhasználatos műanyagzacskók forgalmát (és nyilván kétlábon járó reklámbabává válnak). Hoppá! Ezek szerint a műanyag hulladék és a környezetszennyezés összefüggése nem a XXI század hóbortja? Nem bizony, ez már több mint 50 évvel ezelőtt is foglalkoztatta az embereket (de erre még a bejegyzés végén visszatérünk).




Másrészt ez a tűzről pattant bizniszmenyecske kezdeményezte a Tupper partik szervezését is. Ezek az összejövetelek egy-egy házasszony lakásán zajlottak. Ettek, ittak, beszélgettek és egy képviselő bemutatta a csodatálat, amelybe egy nyers répát helyeztek, és berakták a hűtőszekrénybe. A répa a hűtőben várta a következő bulit, amire egy hónap múlva került sor. Akit érdekelt a répa sorsa, az ismét eljött, és csodák csodájára azt látta, hogy a répa a tálban egy hónap elteltével is friss, ropogós, zamatos. Ez volt az úgynevezett carrot calling, azaz a répa hívószava. Jópofa, nem?


Egy szó mint száz, a cég azóta is felfelé ívelő népszerűségét három dolognak köszönheti: alkottak egy hiánypótló terméket (frissen tartó tál), hozzá kapcsoltak egy fontos eszmét (környezetvédelem), és tudatos marketingtevékenységbe fogtak. Az eredmény pedig? Az orlandói központú vállalkozás ma 130 országban van jelen, és 1 500 000 embernek biztosít folyamatos munkalehetőséget. A termékekért ma is hölgyek milliónyi bolondulnak (ami teljesen érthető), és hiszed, vagy nem, a Tupper partik ma is nagyon divatosak!


Különben Te belegondoltál már abba, hogy…


Hány, szinte felesleges, könnyedén helyettesíthető műanyag holmit használsz nap, mint nap? Fültisztító pálcika, szatyor, zacsik, szívószálak, folpack, alufólia, celofán… Fültisztító pálcika helyett többnyire kiváló organikus megoldás a kisujjad, a többi pedig vászontáskára és a dobozokra váltható. Kicsi színes: a Lidl nemrég bejelentette, hogy 2019 végére megszünteti az egyszerhasználatos műanyag termékek forgalmazását— milyen szimpatikus, igaz? Állj melléjük, állj mellénk, száműzd ezeket az otthonodból.

Hadd zárjam soraim egy vallomással: a posztot nem a Tupperware és nem is a Lidl szponzorálta.

Szívügyünk a környezetvédelem, ezért nem győzünk eleget írni róla.


Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..