2018-as trendek: Így csomagolj idén II.

2018-as trendek: Így csomagolj idén II.

Elérkeztünk „Így csomagolj idén” sorozatunk második bejegyzéséhez, amelyből a 2018-as csomagolási trendeket ismerhetitek meg, és inspirációt meríthettek saját termékeitek csomagolásához. Azért persze legyetek óvatosak, és mielőtt szárnyalni kezd a fantáziátok, gondoljátok végig, hogy ami nektek tetszik, az illik-e a brandhez is, illetve beletalál-e középtájt a potenciális vásárló szívébe.


Betűtípus


Állandó kérdés, és sokkal fontosabb, mint a laikusok gondolnák. A betűtípus önmagában is üzenetet hordoz, márkaértéket közvetít. A betű típusa a kommunikáció egyik formája, aminek mindenképpen összhangban kell lennie a tartalommal. Ez persze nem azt jelenti, hogy ha gyerekekre célzol (és mondjuk kézműves fajátékot, multifunkciós babakocsit, vagy mackóformájú rágótablettát forgalmazol), akkor minden látó ember ellen elkövetheted a Comic Sans-bűntényt. Nem. Ugyanis egyrészt kommersz, másrészt a vásárló nem a gyerek (bár ízlése nyilván neki is van), hanem a szülő, tehát neked őt kell megszólítanod. Válassz inkább valami letisztult, elegáns tipót, ami nem infantilizálja a márkád. Calibri, Microsoft Sans Serif, Times New Roman, Arial- ezek mind a barátaid. Illetve figyelj, hogy az ékezetes betűk is rendesen megjelenjenek…


Hadd említsük meg továbbá, hogy a fentiekhez hasonló megbocsáthatatlan perverzió a talpas betűk iránt érzett vonzalom is. Engedd el a Lorát, a Bodoni MT-t, a Book Antiqua-t. Idén nem szeretjük a túldíszített, flancos vonalakat. Törekedj az egyszerűségre, hiszen ahogy a mondás tartja, a kevesebb több. Ügyelj rá, hogy a választott betűtípus (a forma) nehogy túlkiabálja az üzenetet (a tartalmat). Az a jó választás, ami erősíti, támogatja a brandet, illik hozzá, és nem él külön életet, illetve nem osztja meg a potenciális vásárlóid közösségét.



Formák

Természetesen jogodban áll hátat fordítani a Gutenberg galaxisnak. Dönthetsz úgy, hogy nem írott szöveggel, hanem kizárólag színekkel és formákkal kommunikálsz. Ez esetben ki kell találnod egy leleményes koncepciót, ami teljes harmóniában áll a termék értékeivel. Annál is inkább, hiszen ez a 2018-as év egyik legnagyobb kedvence. A természetességet, a környezettudatosságot például hitelesen interpretálhatod növények formáját idéző csomagolással. A csomagokat pedig kitöltheted környezetbarát fagyapottal, illetve papillon, vagy paperplus térkitöltő papírral.


Fotó

Egy jó fénykép is mindig beválik. A képek komplex vizuális üzenetet közvetítenek, és képesek egy pillanat alatt intenzív érzelmeket kiváltani. Egy-egy fantáziadús kollázs, vagy ügyesen manipulált fotó valódi HŰHA élménnyel kecsegtet, lehet jópofa, bájos, vagy épp abszurd- egészen biztosan a magára vonja a vásárlód figyelmét. Másik előnye, hogy játszi könnyedséggel mutatja be az előnyöket, és a legprimitívebb módon ösztönöz vásárlásra: Azért vagyok ilyen szép, mert ezt használom. Használd te is ezt, és olyan szép leszel, mint én.



Ahhoz, hogy kiválasszunk egy kézkrémet, megvásároljuk, és bedobjuk a táskánkba- tengernyi elvárásnak meg kell felelnie. Tekintsünk most el az illatától és a glicerintartalomtól, és fókuszáljunk a csomagolására. Ezt a krémet ugyanis ettől a perctől mindenhová magunkkal visszük, azaz saját, személyes brandünk részévé válik. Ott lapul majd nálunk, elővesszük a munkahelyünkön, baráti körben, otthon a fotelben. Hozzánk nő és kifejez bennünket. Ez vásárlás előtt többnyire tudattalanul fut végig az agyunkon, és végül, ha a krém minden szempontból jelesre vizsgázik, velünk jöhet. A csomagolás tehát nem más, mint a marketing alappillére, ezért nagyon fontos, hogy időről időre felülvizsgáld.


Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.