Három katasztrofális csomagolási baki

Három katasztrofális csomagolási baki

Mire is jó a csomagolás? Védi a terméket az ütődéstől, víztől, hőingadozástól, oxidációtól és egyéb, a szavatossági időt rövidítő kémiai folyamatoktól, egyszerűsíti a logisztikát, és nem utolsósorban marketingeszköz is lehet. Annyi mindenre kell figyelni a megfelelő csomagolás kiválasztásakor! Az alábbiakban három olyan csomagolási bakit mutatunk be, amely csak egy egészen kis odafigyeléssel és törődéssel elkerülhető lett volna, így viszont megkeserítették a vásárlóik életét (na jó, lehet, hogy csak döccent egyet a napjuk). A gyártók pechére az említett vásárlók nem voltak restek lefotózni nekünk, hogy szúrtak ki velük.

Első lecke: a kevesebb több

Biztosan megvan az oka, hogy a jobb oldalon található egy szem tablettát miért kellett ennyi csomagolással ellátni. Valószínűleg egy sor szabványnak is meg kellett felelnie a csomagolásnak, azonban mi úgy tippeljük, hogy a könnyebb észrevehetőség volt a fp cél, hogy egy önkiszolgáló boltban jobban eladható legyen.

Színes, szagos, biztonságos, szinte leugrik a polcról – aztán mehet is a szemétbe. A csomagolás akkora, hogy azzal nem egy darab, hanem egy levél tablettát is ellehetett volna adni. A termék és a csomagolás arányai nem stimmelnek egy átlagos felhasználó szemével.

Második lecke: a szabványméretekkel csak óvatosan!

Itt valószínűleg ott csúszott hiba az elképzelésbe, hogy a papír tortadoboz szabványméretű, a sütemény viszont kézműves termék. A torta felszíne kakaóporral lett beszórva, utána lett ráformázva krémből a díszítés, így a krémdísz egyáltalán nem tapadt a tortához, viszont a tortadobozhoz nagyon is. Vagy a torta sem kézműves, de a forgalmazónak épp csak alacsonyabb doboza volt és kissé rányomta a fedelet.  Tényleg, csak egy icipicit kellett volna jobban figyelni… És akkor most nem nevetnénk ennyire!

Mire gondol ekkor egy csomagolástechnológus? Kellett volna még egy fóliaréteg a torta és a doboz közé, így akadálytalanul ki lehetett volna nyitni.

Harmadik lecke: nem érdemes spórolni az anyaghasználaton

Atyavilág, ne! Inkább költs egy picit többet a terméked csomagolására, mint hogy a végén egy viccoldalon kössön ki, egy enyhe bosszúságot okozó hétköznapi eseményeket bemutató galériában! A jó csomagolás a vásárlói élményhez is tartozik, amikor a vevő kinyitja és  használni akarja a terméket. A csomagolóanyagnak többek között az a feladata, hogy eladja és védje is az árut! A nagykereskedelmi gyűjtőcsomagolásnak főleg az utóbbi. De nem a felhasználójától kell megvédenie! Ha késsel, ollóval, fogóval kell kinyitni egy dobozt, vitamint, vagy egy kozmetikumot, az már gáz.

Viccet félretéve, lehet a terméked bármilyen jó: egy olcsó, hibás, rossz minőségű, vagy helytelen kivitelezésű csomagolással rengeteget ronthatsz a terméked  megítélésén