1 perces checklist: jó a terméked csomagolása?

1 perces checklist: jó a terméked csomagolása?

Itt az ideje, hogy megismerd az első tiszted; vagyis az egyik legértékesebb kollégád. Ő nem más, mint a Te néma értékesítőd, azaz a silent salesman. Az a dolga, hogy megszólítsa a vásárlód, felkeltse a figyelmét, kommunikáljon vele, végül meggyőzze a vásárlásról, és eladja neki a terméked. Azonban erre pusztán néhány másodperc áll rendelkezésére, ezért fontos, hogy kiemelkedően hatékony legyen.

És ez bizony a csomagolás, a csomagolóanyag.

Gondolj csak bele. A vásárlód a termékeddel először a csomagolásán keresztül találkozik. A csomagolásról alkot véleményt, ez kelt benne pozitív (adott esetben negatív) benyomásokat, és mint tudjuk, a vásárlás érzelmi alapú döntés. Az alábbiakban összegyűjtöttünk neked néhány vevőmágnes csomagolástechnikát, ami egészen biztosan vonzza a tekinteteket, és gyakorlatilag kikövezi a termék útját a polcról- a vevő kosaráig. Van köztük, aminek Te sem tudnál ellenállni?





Madáretetővé alakítható borosdoboz. De hogy jön össze a madár és a bor? Kérdezed Te. Erre azonban a Tyto Alba marketingese csak hetykén vállat ránt, és azt válaszolja: vitorlázás közben egy koktél mellett kitalálom. (A Tyto alba különben a gyöngybagoly latin neve. Az analógia tehát egészen zseniális.)










Százszorszép formájú teás filter. El tudod képzelni, hogy egy tearajongó ismerősöd ne lepd meg vele? El tudod képzelni, hogy nézelődsz, válogatsz a teák között, és nem erre esik a választásod? Lehetetlen. Ez a kivitelezés festői, egyedi, érzéki. Akár a jó tea nyújtotta élmény. Szinesztézia a javából!






Szardíniakonzerv, azaz: annyian, mint a heringek…. Hidd el, nem csak a gyerekek arcára csal mosolyt ez a konzerv. Felnőttként is biztosan megakad rajta a szemed, sőt. Lefogadom, hogy hazaviszed. Abban azonban már nem vagyok biztos, hogy ki is fogod bontani, inkább elnézegeted a konyhapulton…









Ha már a gyermekeknél járunk, íme a Dino Ice pálcikás jégkrém. Ahogy olvad, kirajzolódik egy dinó alakja, és a pálcikát később homokozó játékként is használhatja a csemete. A szülő pedig egy jégkrém áráért néhány szabad percet is vásárolt magának. Gratulálunk, 10 pont!


Pipáld ki azt a jellemzőt, ami igaz rá!

Megragadja és nem ereszti a vásárló figyelmét. Más, mint a konkurenseké.
 Tükrözi a cégem értékeit, küldetését, így a vevő könnyedén tud azonosulni vele.
 A színei pontosan olyan érzéseket váltanak ki a vevőben, ami motiválja a vásárlást.
 A csomagolás trendteremtő, modern, eredeti, kíváncsiságot kelt a szemlélőben.
 A csomagolást a jól meghatározott célcsoport igényeire szabtuk.
 Információt közvetít a termékről (használatáról, ízéről, egyéb tulajdonságairól).
 Tökéletesen illeszkedik a cég arculati elemeihez, harmonizál a logóval, a betűtípussal.
 Könnyen megjegyezhető, így biztosan nem keverik össze más gyártó termékével.
 Ügyeltünk a biztonságos csomagolásra, a termék szállítás közben sem sérül.

Hány pipát tettél? Nem túl sokat? Ne csüggedj, sosem késő újragondolni a csomagolást. Ha pedig megvan a tökéletes design, akkor jöhet a biztonság. Örömmel segítünk kiválasztani a Számodra legideálisabb csomagoló-és térkitöltő anyagot, így Te abban is biztos lehetsz, hogy a termékeid bárhova épségben megérkeznek.